Nexperia

Nexperia: lancering van een nieuw merk

Nexperia is een wereldwijd leider in de semiconductor sector. Het bedrijf specialiseert zich in discretes, Logic en MOSFETs. De nieuwe organisatie kent een vergaande geschiedenis, heeft veel ervaring in de sector en een wereldwijd klantbestand. Oorspronkelijk was Nexperia onderdeel Philips, en later, vanaf 2006, werd de naam Nexperia gebruikt voor een tak van NXP Semiconductors. In 2017 was voor NXP de tijd gekomen om hun standard products business af te splitsen: Nexperia werd een onafhankelijk bedrijf.  

Efficiency wins

Het belangrijkste doel was om Nexperia te lanceren als nieuw bedrijf dat opvalt door de klantervaring en de efficiëntie van producten. Nexperia wil de best mogelijke klantervaring creëren, waarbij ze zich focust op engineers. De organisatie produceert miljoenen elektronische apparaten. Hun klantbestand vertrouwt erop dat accurate informatie altijd en overal ter wereld toegankelijk is. Het is daarom belangrijk dat het voor Nexperia’s globale en locale editors mogelijk is om zonder hulp van developers op een snelle manier nieuws en updates online te zetten en te bewerken.

Nexperia wil dat haar klanten met deze website op een snelle en makkelijke manier toegang hebben tot hun uitgebreide productportfolio en de bijbehorende informatie. De organisatie doet een belofte met hun slogan “Efficiency wins”; de website moet dat uitstralen. 

Connectie met TRIMM

TRIMM had als B2B online specialist al veel kennis opgedaan op het gebied van semiconductors met Nexperia’s voorgangers, Philips en NXP Semiconductors. Deze jaren ervaring betekenen jaren van bekendheid met Nexperia’s eindgebruikers. Dat is dan ook de reden waarom TRIMM de aangewezen partij was om Nexperia’s webpartner te worden.

Samen met het digitale marketingteam van Nexperia konden we een digitale omgeving opzetten die volledig gericht is op klantgerichtheid en efficiëntie. De samenwerking met Magnolia heeft ons geholpen om dit resultaat te bereiken door het proces te versnellen, te integreren met andere platforms en een hoge kwaliteit en stabiliteit van de website te waarborgen.

Rogier Florijn, TRIMM, Webpartner NEXPERIA

De uitdaging

Het migreren van content en informatie van 12.000 producten naar een globaal en meertalig platform in een beperkte tijdsspanne, terwijl Nexperia als nieuw semiconductor merk gelanceerd wordt, zonder de behoeften van de eindgebruikers in het geding te brengen.

Omdat ze zichzelf als “The Efficiency Company” met een van de grootste productportfolio’s in de markt positioneren, heeft Nexperia een platform nodig dat hen van snelheid, flexibiliteit en bereik voorziet.

Als leider in hun branche gelooft Nexperia dat “Efficiency Wins”. Magnolia en TRIMM voorzien hen van de juiste middelen en bekwaamheid om dit naar het web te vertalen, met als doel hen te helpen hun verkoop te verhogen.

nexperia case efficiency wins

De oplossing

Nieuwe maar toch bekende UX

We hebben gebruik gemaakt van vertrouwde processen die we hebben ingesloten in het nieuwe Magnoliasysteem. Daarop gebaseerd hebben we de user experience gecreëerd: dit zorgde voor een to the point en functioneler design dat Nexperia’s kernwaarden uitstraalt. Ook hebben we gebruik gemaakt van tools die bekend zijn onder product designers en engineers van over de hele wereld, zoals de alom geliefde Parametric Search.

Transparantie in gebruik

Magnolia’s transparante en gebruiksvriendelijke platform maakt het voor Nexperia’s editors mogelijk om content creatie op een flexibele manier te benaderen. Ze kunnen zelf content creëren en editen, zonder de tussenkomst van een developer. Dit betekent dat een developer meer tijd overhoudt voor het ontwikkelen van innovatie en verbeteringen.

Internationalisering

Alle productinformatie zal wereldwijd toegankelijk zijn. Locale markten worden indien nodig voorzien van gedecentraliseerde en vertaalde informatie.

Magnolia heeft ons voorzien van een efficiënte oplossing waarbij we ons interne productinformatiebeheersysteem (PIM) koppelen aan onze openbare website. Een van de belangrijkste kenmerken van Magnolia is dat het niet nodig is om al uw gepubliceerde gegevens op te slaan in het CMS, maar dat het eenvoudig is om gegevens van andere bedrijfssystemen te integreren. Een dergelijke oplossing verlaagt de kosten van onderhoud en versnelt de publicatietijd.

HERMAN ELENBAAS, PRODUCTINFORMATIEMANAGER NEXPERIA

Het resultaat

Een nieuwe website

We hebben een nieuwe website gelanceerd, met de focus op engineers als belangrijkste doelgroep. Omdat Magnolia een transparant en modulair systeem is, worden zowel Nexperia als TRIMM in staat gesteld een flexibele online experience te creëren. De bekende Parametric Search is naadloos in de website geïntegreerd, net als veel andere aangepaste functies.

Internationalisering

Magnolia’s ingebouwde ondersteuning voor meerdere talen zorgde voor een makkelijke opbouw van de structuur en beheer van de website. We konden XLIFF en Excel bestanden importeren en exporteren en workflows configureren die mogelijk maken dat verschillende vertaalbureaus vertalingen kunnen toevoegen. Vertalingen kunnen zelfs gevalideerd worden binnen het systeem voordat deze gepubliceerd worden.

Bottom line

Deze website helpt de klanten van Nexperia om op een makkelijke manier de juiste producten voor hun design te vinden en technische ondersteuning te krijgen wanneer ze dat nodig hebben. Op deze manier vestigt Nexperia zichzelf als een efficiënte en betrouwbare design partner als het gaat om het leveren van producten van hoge kwaliteit.

nexperia case parametric search

Soortgelijke uitdaging? Plan een verkenningsgesprek.

Je kunt contact opnemen met Rogier Florijn via onderstaand formulier, of via het volgende nummer 053 4800480

Alle velden met een * zijn verplicht.

contactImage