Leads detecteren met Snoobi Analytics

Leads detecteren met Snoobi Analytics

Meten = weten, een cliché dat tegenwoordig leidend is in de wereld van (digital) marketing. Binnen TRIMM en breder in de B2B industrie worden webanalyse tools, zoals Google Analytics, veelvuldig ingezet om resultaten van de marketingactiviteiten en websitegedrag in beeld te brengen. Vaak ingedeeld op basis van segmenten en kenmerken, waardoor de data relevant maar nog altijd beperkt is. Met Snoobi Analytics komt daar verandering in. 
 
Het grootste voordeel van Snoobi Analytics ten opzichte van andere webanalyse tools is dat je met Snoobi kunt zien welke organisaties je website hebben bekeken. 
 
En dat biedt kansen voor marketing en sales. Dit soort inzichten passen in acount based marketing en demand generation georiënteerde strategieën.  

Snoobi Analytics voor B2B marketing

Snoobi kan, in vergelijking met Google Analytics, meer waardevolle informatie verkrijgen over de bedrijven die je website bezoeken. Hierdoor kan je jouw website effectiever analyseren, maar kan je ook meer leads detecteren voor jouw bedrijf. Je verkrijgt onder andere data over: 

  • De organisaties waar je websitebezoekers werkzaam zijn. Snoobi herkent websitebezoekers niet op persoonlijk niveau, maar heeft wel een eigen database met bedrijfsinformatie en methodes om bedrijven te herkennen. Dit aspect maakt Snoobi uniek, veel andere webanalyse tools hebben deze functie namelijk niet.
  • Het gedrag van de bezoekers op je website. Krijg inzicht over welk pad de bezoekers doorlopen op je website, welke zoekwoorden ze gebruiken en hoeveel tijd ze spenderen op bepaalde pagina’s van je website. Segmenteer deze data op bedrijfsniveau.
  • Contactgegevens van je bezoekers. In sommige gevallen kan je binnen Snoobi ook de contactgegevens bekijken van de bedrijven die je website hebben bezocht. Ook kan je waar mogelijk doorklikken naar Google Maps en heb je toegang tot de LinkedIn pagina van zowel het bedrijf als de contactpersonen die je zou kunnen benaderen. 

Al deze inzichten bieden genoeg achtergrondinformatie om waardevolle leads op te volgen en een sales flow te starten. 

Analytics tools van Snoobi

Snoobi heeft twee handige tools ontwikkeld waarmee je toegang krijgt tot de eerder genoemde informatie, namelijk:

  • Snoobi Analytics 

Snoobi Analytics is een webanalyse tool die inzicht biedt met betrekking tot de bedrijven die je website bezoeken en welk gedrag bezoekers van dit bedrijf op je website vertonen. Deze tool kan daarmee een belangrijke bijdrage leveren aan lead detectie.

  • Snoobi Prospekter 

Bij Snoobi Prospekter ligt de focus op het classificeren en opvolgen van leads. Met deze tool is het mogelijk om een bepaald aantal punten toe te kennen aan een websitebezoek en ook aan bepaalde organisaties , ook wel lead scoring genoemd. Verschillende websitebezoeken zullen dus elk een eigen score krijgen en aan de hand daarvan wordt het duidelijk welke leads interessant zijn voor jou.

De tools zijn goed te combineren en kunnen dus ook samen worden gebruikt.

Snoobi en GDPR

Op moment van schrijven versturen de meest webanalyse tools hun data naar de VS, echter doet Snoobi dat niet. De informatie die verkregen wordt met de tools van Snoobi wordt namelijk opgeslagen in Europa. Daarnaast voldoen de tools van Snoobi aan de GDPR wetgeving.  

Alle data die in Snoobi wordt verzameld is eigendom van de licentiehouder. Ook worden er geen cookies en IP-adressen verzameld met de tools. Tenslotte biedt Snoobi websitebezoekers de mogelijkheid om data in te zien en te verwijderen wanneer iemand hier om vraagt. Snoobi is volledig transparant over het gebruik van data en de beveiliging ervan. 

Waarom kiezen voor Snoobi als B2B marketeer?

Het gebruiken van de Snoobi tools biedt vele voordelen, denk hierbij aan: 

  • Inzicht over de bedrijven waar je websitebezoekers werkzaam zijn
  • Detecteer meer (B2B) leads
  • Tools die volledig GDPR-proof zijn
  • Geen data-sampling (het analyseren van data door middel van steekproeven)
  • Alle data die de tools verzamelen, wordt bewaard voor 26 maanden, dus data uit het verleden is voor een langere tijd terug te zien

Custom oplossingen voor metingen zijn mogelijk. De tools kunnen worden ingericht op een manier die het beste past bij de wens van de klant 

TRIMM is Snoobi partner

Benieuwd naar welk pakket het beste bij jouw bedrijf past? Wij zetten Snoobi in voor verschillende (internationale) B2B-organisaties en adviseren je graag. Ook de implementatie regelen wij voor je, inclusief een training over hoe Snoobi te gebruiken.