TRIMM host de eerste virtuele wereldbijeenkomst van ICOM Global Network
TRIMM host de eerste virtuele wereldbijeenkomst van ICOM Global Network
VERBINDEN VAN DE NIEUWE WERELD - Na de onzekerheden van de afgelopen 16 maanden te hebben doorstaan, begint het wereldwijde netwerk van marketingcommunicatiebureaus ICOM vol vertrouwen aan een nieuwe wereld van eindeloze mogelijkheden, maar erkent het ook de onvoorspelbare resultaten met haar eerste virtuele World Meeting met als thema "Back to the Future". De bijeenkomst wordt vanuit Nederland georganiseerd en TRIMM is hierbij de host voor het tweedaagse festijn.
ICOM is een toonaangevend wereldwijd netwerk van onafhankelijke bureaus die reclame-, marketingcommunicatie-, media-, digitale en aanverwante diensten leveren in meer dan 60 landen. Voor het tweedaagse evenement dat op 22 juni begint, verwacht het netwerk meer dan 350 deelnemers, het grootste aantal ooit voor zijn jaarlijkse World Meeting.
"Deze bijeenkomst is zo belangrijk voor onze bureaus," zegt ICOM-bestuursvoorzitter Bob Morrison, ook CEO-Morrison, Atlanta, Ga., VS. "Het gaat om het opnieuw met elkaar in contact brengen van leden die zoveel maanden van elkaar gescheiden zijn geweest; het gaat om het inspireren van hen om vooruit te gaan en zich te richten op wat er in het verschiet ligt na maanden van opereren in crisismodus."
De virtuele bijeenkomst wordt georganiseerd door het full-service bureau TRIMM vanuit Enschede. Een ander ICOM-lid, het in Amsterdam gevestigde Fitzroy, stond garant voor de branding van de bijeenkomst. TRIMM creëerde een wereldwijd online event platform. Het platform voegt traditionele en digitale communicatie samen en integreert meerdere tracks, sprekers, zalen en locaties om een complete gastervaring op het scherm van de bezoeker te brengen. Dit maakt dat het online ICOM event een echte ervaring (bijna) zal evenaren.
"Het opzetten van een 'regulier' ICOM-evenement is al een uitdaging op zich", zegt Rogier Florijn, mede-eigenaar van TRIMM. "Dit doen zonder een fysieke bijeenkomst is een geheel nieuw concept. Maar omdat we als digitaal en creatief bureau het afgelopen jaar soortgelijke uitdagingen voor onze klanten zijn aangegaan, hadden we er vertrouwen in dat een wereldwijd digitaal ICOM-evenement ons goed zou liggen."
"We willen dat onze leden geweldige inhoud vinden, iets nieuws leren, horen van sprekers waartoe ze normaal geen toegang zouden hebben en in staat zijn om sommige lessen die ze hebben geleerd of ideeën die ze hebben gehoord onmiddellijk in hun eigen bedrijf toe te passen," geeft Morrison aan.
Hoewel virtueel vergaderen niet de zo gewaardeerde informele netwerkervaring biedt waar ICOM-leden naar uitkijken, biedt een online evenement andere voordelen, zoals de grotere beschikbaarheid van uitzonderlijke sprekers en de mogelijkheid om meer en gevarieerde inhoud beschikbaar te maken voor meer deelnemers. Om het 10-minutengesprek in de gang, waar vrienden kunnen bijpraten, een nieuwe invulling te geven, heeft TRIMM virtuele ‘hallways’ tussen de vergaderingen gecreëerd.
Bij het creëren van de branding voor de bijeenkomst, wilde Fitzroy het idee overbrengen dat hoewel iedereen weer aan het werk is, het geen business as usual is. Het is meer business unusual en de enige constante is nu verandering, een staat van flux, zwevend tussen verleden, heden, en een onbekende toekomst. Terwijl de wereld opengaat, voorgesteld door een vormveranderende zeepbel, symboliseert de voortdurende beweging de vloeibaarheid, flexibiliteit en het vinden van flux in een dappere nieuwe wereld.
De bijeenkomst zal worden geopend door premier Kaja Kallas van Estland, die zal vertellen hoe een land uit zo'n ongekende crisis kan komen en zich tegelijkertijd actief kan richten op lokale hervormingen en hervormingen in de Europese Unie. Zij zal ingaan op de vraag hoe prioriteiten kunnen worden gesteld en hoe zoveel verschillende en veeleisende stakeholders tevreden kunnen worden gesteld, en op de vraag hoe Estland zelf een merk kan worden.
Andere keynoters zijn futurist en trendwatcher Richard van Hooijdonk, die ingaat op de versnelling van smartification en de vraag of iedereen daarop voorbereid zal zijn. Sir Martin Sorrell, uitvoerend voorzitter van S4 Capital en oprichter van WPP Plc, 's werelds grootste reclame- en PR-groep, zal worden geïnterviewd door Advertising Age Assistant Managing Editor Jeanine Poggi over de laatste trends en veranderingen in de industrie. Brent Hodgins, managing director van Mirren Business Development, zal nieuwe trends schetsen die het komende jaar een impact zullen hebben op de agency business: uitdagingen, groeimogelijkheden en hun effect op new business inspanningen van agencies.
De keynotes worden afgewisseld met interne leersessies en zakelijke workshops door experts van ICOM-bureaus C-K, Espace M, Quarry en Rethink. Deze "Spotlight Session" sprekers zullen aan het eind van elke dag terugkeren en een 30 minuten durende algemene vraag en antwoord verzorgen over hun specialiteit.
"Er is voor elk wat wils," volgens ICOM Executive Director Emma Keenan. "Het is onze meest inclusieve bijeenkomst ooit." Er zijn sessies die specifiek gericht zijn op informatie die belangrijk is voor verschillende rollen binnen een multidisciplinair bureau - creatieven, social media-experts, senior management, strategische planners, data-analytics teams, digital-tech specialisten, bureau-eigenaren - en andere sessies die gericht zijn op gespecialiseerde activiteiten en diensten zoals leadgeneratie en SEO.
Een ander voordeel van een online vergadering is de mogelijkheid om inhoud te presenteren die direct ten goede komt aan alle personeelsleden van de bureaus. Deze en andere ervaringen met deze bijeenkomst overtuigden ICOM er nu al van dat elke bijeenkomst in de toekomst een virtuele component zal hebben.
"Met alleen technologie kom je niet ver", zegt Florijn van TRIMM. "De sleutel tot het succes van een evenement is het vermogen om de uniforme ervaring naar zowel de directiekamers als de keukentafels te brengen. Een team van digital event producers vult de technische oplossingen aan en ondersteunt klanten met marketing, event design, lead generation, content en lead followup, waardoor elk evenement - groot of klein - een ervaring wordt om nooit te vergeten."
Over ICOM
ICOM is een van 's werelds grootste en geografisch meest diverse netwerken van onafhankelijke reclame- en marketingcommunicatiebureaus, met meer dan 80 aangesloten bureaus in meer dan 60 landen. De jaarlijkse bruto-inkomsten bedragen meer dan 500 miljoen dollar.
Over TRIMM
TRIMM, een digital-tech burea gevestigd in Amsterdam en Enschede. Zij organiseerde het afgelopen jaar meer dan 50 online evenementen. Voor ICOM creëerde TRIMM een wereldwijde online event platform, die 24/7 toegankelijk is, op elk apparaat en overal ter wereld, zelfs als er een minimale internetverbinding is.