TRIMM en Grolsch winnen Dutch Interactive Award
TRIMM en Grolsch winnen Dutch Interactive Award
TRIMM en Grolsch hebben een Dutch Interactive Award (DIA) gewonnen in de categorie Digital Transformation. De DIA is in Nederland de belangrijkste prijs voor digitaal werk. Het internetbureau uit Enschede kreeg de prijs voor het portaal waarin Grolsch online samenwerkt met de horecaondernemers. Marc Woesthuis, directeur TRIMM: “We zijn trots dat een periode van intensieve samenwerking tussen de teams van Grolsch en TRIMM leidt tot deze mooie erkenning”.
De jury motiveerde de keuze als volgt: “Op dit online platform ondersteunt Grolsch haar horecaondernemers met selfcare, data en (markt-)inzichten. Hiermee is een hele sector in beweging gekomen. Dat lukt alleen als je de juiste methodes, systemen en techniek toepast en de impact op de organisatie aanstuurt. Want de lat ligt hoog in deze extreem competitieve markt."
De jury vindt het mooi dat complexe analyses simpel zijn weergegeven. "Deze case komt het dichtst in de buurt van het totaalpakket van digitale transformatie. Niet alleen qua techniek, maar ook in het contact met de klant. Het platform is daarbij gebouwd en gevalideerd in een voor de klant (horecaondernemers) moeilijke periode, tijdens de intelligente lockdown dit voorjaar. Verschillende bedrijfstakken zijn geholpen met deze digitale transformatie.”
Met een breed portfolio aan merken en bieren begeeft Koninklijke Grolsch zich in een traditionele markt waarin horeca en retail de belangrijkste kanalen zijn. Langzaamaan groeit echter de rol van digital en e-commerce. In de B2B-wereld nemen de verwachtingen merkbaar toe. TRIMM heeft samen met Grolsch het Grolsch Horeca Portal ontwikkeld. Een innovatief, online platform die de horecaondernemers van Grolsch ondersteunt met selfcare, data en de daarbij behorende data-analyses. Het geeft Grolsch een platform waarmee zij ook in de periode na Covid-19 in staat is horecaondernemers te ondersteunen én nieuwe klanten te werven.
Het uitgangspunt voor het online platform was het creëren van een verlengstuk voor de relatie tussen Grolsch en haar B2B klanten, de horecaondernemers. Het portal biedt voordelen op verschillende vlakken: meer business uit bestaande relaties, het efficiënter en 24/7 behandelen van klantvragen, een verbeterde samenwerking met de accountmanager, het samenbrengen van verschillende afdelingen en het creëren van één centrale plek met alle online tooling. Het platform is opgebouwd vanuit de klantreizen van de verschillende gebruikers, daardoor ondersteunt het portal de accountmanager naadloos in zijn of haar dagelijkse werkzaamheden.