TRIMM ondersteunt de UT Entrepreneurial Challenge
TRIMM ondersteunt de UT Entrepreneurial Challenge
Valorisatie is het vermarkten van kennis, producten en diensten die voortvloeien uit de kennisinstellingen. Voorbeelden hiervan zijn de vele spin-offs die op de Universiteit Twente zijn ontstaan de afgelopen jaren. Nergens in Nederland is het aantal start-ups dat ontstaat vanuit het onderwijs groter dan op de Universiteit Twente. Maar niet alleen vanuit het onderwijs, ook vanuit overheid en bedrijfsleven is er steeds meer interesse en vraag naar deze business concepten.
Logischerwijs ontstaan er ook steeds meer initiatieven die studenten al tijdens hun studie kennis laten maken met het ondernemerschap. Een van deze initiatieven is de UT challenge. Alle studenten van de Universiteit Twente mogen hier aan mee doen en een business case of concept indienen. Aan hand van een jury selectie en een aantal speeddates wordt een schifting gemaakt in het aantal inzendingen. De beste 20 mogen vervolgens hun idee of prototype pitchen. De winnaars krijgen toegang tot support of verdienen een geldbedrag dat in de business gestoken kan worden. En natuurlijk zorgt een event als deze voor extra exposure voor je idee. Daarnaast dient het event natuurlijk ook om jezelf op de kaart te zetten bij potentiele werkgevers of organisaties die op zoek zijn naar stagairs, afstudeerders of nieuwe business proposals.
TRIMM is partner van deze UT challenge. Dat doen wij omdat we geloven in talentontwikkeling. We dagen graag de studenten uit om het beste uit zichzelf naar boven te halen. Dat is een visie die we ook hanteren bij PiT, dat staat voor Professionals in Training. Dit is de poule van ongeveer 30 werkstudenten, stagairs en afstudeerders die bij TRIMM werkzaam zijn en worden uitgedaagd om zich maximaal te ontwikkelen.
Zo draagt TRIMM bij aan de ontwikkeling van talent en binding met de regio. Omdat Twente zo veel te bieden heeft. En daar mogen we best een beetje trots op zijn.