TRIMM: pionier met toekomstkansen
Impactcreatie. Inspelen met innovaties vormt daarbij de sleutel. Met inzet van virtuele booths voor events, fraaie online campagnes én een low-codeteam dat de huidige flexibiliteitswens van klanten invult: in twee weken draait een applicatie. Betrouwbaar, zeggen klanten over TRIMM. Een warm bad met prachtige toekomstkansen, zeggen medewerkers.
Dit artikel werd gepubliceerd op cstories.nl, auteur: Harry van Brandenburg, fotograaf: Charles Poorter
TRIMM pioniert met de ontwikkeling van online tools en digital marketing. Dit trendbewuste internetbureau heeft niet alleen alle disciplines onder één dak, maar loopt ook voorop met nieuwe technologieën en innovaties. Dat werkt efficiënt en verfrissend voor klanten die toegevoegde waarde wensen. Ook voor het aantrekken van nieuw talent is deze combinatie een pre. Beau, Fleur en Jeroen geven uitleg en vertellen over de open cultuur. Beau maakt deel uit van het twintig man tellende digitalmarketingteam. Fleur is projectmanager online events en Jeroen leidt de low-codeafdeling. Sinds de oprichting in 1993 is TRIMM nog altijd een van Nederlands actiefste internetpioniers. Met innovatieve oplossingen, digital marketing en hosting & security biedt TRIMM het complete pakket internetdiensten. Grote accounts zijn Grolsch, Philips, Signify, Nexperia, Malvern Panalytical en Mitsubishi.
Open cultuur
Voor Fleur voelt de open cultuur veilig en vertrouwd. “Het is alsof ik al jaren bij TRIMM in dienst ben. Elke dag heb ik veel zin om naar mijn werk te gaan. Ondanks ruim 110 medewerkers kennen we elkaar hier allemaal. Die openheid zie je ook terug in het prachtige vier lagen tellende open pand met veel glas. Op een verdieping zie je zelfs twee verschillende etages.” Jeroen roemt de mentaliteit van het team: “We willen altijd alles beter maken voor de klant én gaan voor het maximale resultaat. Daarbij helpen we elkaar! Een collega zei eens: als ik naar TRIMM reis, ga ik naar mijn vrienden. Dat typeert onze cultuur.” Beau vult aan: “Ondanks verschillen gaan we allen op dezelfde wijze met elkaar om. En de banden met onze klanten zijn hecht. Tegen onze contentmanager zei een klant: jij bent de enige collega die hier niet op de loonlijst staat.”
Het DNA van TRIMM: samen, open en eerlijk. Fleur: “We doen wat we zeggen en zeggen wat we doen. Klanten vertellen regelmatig dat wij betrouwbaar zijn.” Jeroen beaamt dat: “Soms verliezen we een pitch en komt de potentiële relatie alsnog bij ons terug.” Beau: “Aansprekende (b2b-)projecten pakt TRIMM van a tot z op. Zo kan ik intern snel schakelen met collega’s. Dat maakt mijn werk zoveel leuker. Wat ons uniek maakt voor klanten, is dat we alles ‘inhouse’ hebben.” Fleur vult aan: “Alle afdelingen versterken elkaar. We hebben voor alle content de specialisten in huis. Voor tekst, video, animatie, banners et cetera. Volgens Jeroen is het ook een kracht dat TRIMM-klanten veilig in de cloud draaien en dankzij slimme digitale marketing hun bereik vergroten.
TRIMM is een warm bad met prachtige toekomstkansen
Groei low-code
TRIMM bouwt continu grote platformen, websites en webshops. De lange trajecten kennen veel voorbereiding. Omdat steeds meer klanten nieuwe concepten snel willen valideren, startte de pionier met low-code. Jeroen, die deze afdeling opstartte, legt uit: “Deze modelgedreven wijze van applicaties ontwikkelen maakt coderen visueel in plaats van tekstueel. Samenwerking tussen multifunctionele teams verbetert en workflows verduidelijken voor klanten. Het werk verloopt efficiënter en sneller. Binnen een week realiseren we een applicatie, daarna is er een week designtijd. De oplossing is schaalbaar en gaat jarenlang mee. De gebruikerservaring is optimaal.”
TRIMM omarmt deze vraag naar snelle oplossingen. Het ziet dit als een kans voor klanten die snel willen innoveren. Daarbij komt de kracht van TRIMM om de hoek kijken: de combinatie van alle disciplines in huis is daarbij onontbeerlijk.