MELEDI
MELEDI, een nieuwe online identiteit en webshop
Met 9 vestigingen verspreid over Nederland en Duitsland is MELEDI een groot horecagroothandel-concern. Vanuit MELEDI was de vraag aan TRIMM om een nieuwe website te ontwikkelen waarbij de productcatalogus duidelijk weer te geven.
De belangrijkste speerpunten waren:
- Een webdesign conform de nieuwe huisstijl naar aanleiding van het re-brandingsproces. De nieuwe uitstraling van MELEDI moest ook online zichtbaar worden.
- De vereenvoudiging van de online productcatalogus. Verschillende systemen werden eerder gebruikt voor het up-to-date houden van de productcatalogus op de website en in de fysieke winkels. Naast dat het veel werk is om beide systemen bij te houden, bestaat de kans dat er fouten ontstaan en de systemen niet overeen komen. Vandaar de behoefte vanuit MELEDI om vanuit één systeem te werken.
- De producten moeten weergegeven worden als ‘heroes’. Bij het eerste bezoek aan de MELEDI website moet duidelijk worden dat de producten de ‘helden’ van MELEDI zijn. Met andere woorden: de producten staan centraal.
Doelstelling MELEDI case
MELEDI wil de nieuwe website dezelfde volwassen en professionele uitstraling geven als de fysieke winkels. Zo is de website meer in lijn met de nieuwe identiteit van MELEDI. Daarnaast is het belangrijk om klanten te blijven informeren over acties en vernieuwingen binnen het assortiment.
Een professionele uitstraling voor MELEDI
TRIMM heeft voor MELEDI een volledig nieuwe website geleverd die bestaat uit product landingspagina’s, product overzichtspagina’s en product detailpagina’s. MELEDI heeft de mogelijkheid om de pagina’s zelf samen te stellen met onder andere productinformatie, call-to-actions en formulieren. De nieuwe website van MELEDI heeft een nieuwe, volwassen en professionele uitstraling gekregen.
Daarnaast heeft TRIMM ervoor gezorgd dat de productinformatie nu op een overzichtelijke manier beschikbaar is in één systeem dat automatisch synchroniseert met de website en de prijzen in de winkel. Hierdoor zijn er veel minder handmatige acties nodig om de productcatalogus bij te houden. Dit scheelt MELEDI niet alleen veel tijd, maar ook veel verschillen in het systeem.
De productcatalogus bevat ook een ‘slimme’ zoekfunctie. Dit houdt in, dat wanneer er bijvoorbeeld producteigenschappen worden ingevoerd in de zoekbalk, de bezoeker alle producten vindt die te maken hebben met de ingevoerde zoekeigenschappen.
Samen met MELEDI kijken we continu naar de resultaten van de website en hoe we prestaties van de website kunnen verbeteren.
Meer weten over MELEDI?
Wil je meer weten over de MELEDI case en wat TRIMM kan betekenen? Neem contact op via het onderstaande formulier.
Alle velden met een * zijn verplicht.