One For All
Geoptimaliseerd en gebruiksvriendelijk platform voor One For All
One For All produceert universele afstandsbedieningen, TV wall mounts, digitale antennes en andere televisie accessoires. De uitdaging die OFA heeft is het optimaliseren van het digitale landschap van de eindgebruiker: de consument.
De uitdaging
De eerste versie van het digitale platform van One For All bestond uit een multi-domein webshop, waar de consument de producten direct van One For All kon afnemen. Dit platform gaf weinig opties voor marketing, daarnaast draaide het op een verouderde versie van Magento.
One For All was ook benieuwd of het aanbieden van de producten op een eigen platform waarde zou toevoegen aan de merkbeleving en de verkoop. De verkoop van de eigen producten vraagt veel op het gebied van logistiek en fulfillment, terwijl One For All de focus wil houden op ontwikkeling en marketing van eigen producten.
A/B tests en resultaten
Om te testen of het aanbieden van producten op het eigen platform waarde zou toevoegen aan merkbeleving en verkoop, startte het project met een A/B-test op het voorgaande platform in samenwerking met Adwise. Tijdens de A/B-test werden twee versies getoond: de eerste versie toonde alleen de knop ‘Where to Buy’ en de tweede versie toonde de dezelfde knop maar ook de webshop van One For All. Uit de resultaten bleek dat de eerste versie met de 'Where to Buy' knop aanzienlijk beter presteerde. One For All zag dit direct terug in de verkoopgegevens en richtte zich daarom aansluitend op de ‘Where to Buy’ functionaliteit voor het nieuwe platform.
Resultaat en uitvoering
Tijdens de strategiesessies kwam naar voren dat het platform een goede mix van inspiratie en informatie nodig heeft. Een UX-onderzoeker en UX-ontwerper van TRIMM en GriDD hebben op basis van de resultaten de wireframes ontworpen. De wireframes werden tot leven gebracht door ontwerpbureau Kern. Na de ontwerpfase heeft TRIMM het platform op technisch gebied geüpgraded door nieuwe componenten aan het Drupal CMS toe te voegen, waardoor het platform een commercieel doel en een meertalige functie heeft gekregen.
Erkenning voor het nieuwe platform
Na livegang van het project ontvangt One For All een mooie erkenning voor het platform, namelijk een MarCom Gold Award, in de categorie business to consumer. Deze award wordt jaarlijks uitgereikt aan marketing- en communicatieprofessinals die opvallen met bijzonder creatieve prestaties. Aan deze competitie doen 6500 deelnemers uit 17 verschillende landen mee.
Het winnen van de MarCom Gold Award is een kers op de taart. Het was een groot en uitdagend project in samenwerking met verschillende agencies. Deze award bewijst dat we het juiste hebben gedaan voor onze klanten. Bedankt voor iedereen die hieraan heeft meegewerkt!
Bas Zwiers, Online & Digital Manager One For All