SPAR
Het bereiken en betrekken van SPAR partners uit 37 landen met een online event
SPAR is met ca. 13.000 winkels in 48 landen één van de grootste foodretailers ter wereld. De kern van het SPAR-concept is de samenwerking tussen groothandelaren en retailers in het belang van iedereen, inclusief de klanten. De hoeksteen van dit partnerschap is het streven naar open uitwisseling van kennis en informatie.
Elk jaar organiseert SPAR twee wereldwijde congressen waarbij alle retailers en groothandelaren samenkomen om kennis te delen en te kunnen leren van elkaars ervaringen. In 2020 werden deze twee evenementen samengevoegd tot één. SPAR legde de uitdaging bij TRIMM neer om dit evenement te vertalen naar een digital experience.
Specificaties
- Opgeleverd product: SPAR International Connected Retail Conference 2020
- Technologieën: TRIMM Online Event Platform, Multilingual Live Streaming Platform
- Opdrachtgever: SPAR International
De uitdaging
In tijden waarin internationaal reizen vanwege COVID-19 praktisch onmogelijk is, maar het uitwisselen van kennis en ervaring tussen SPAR retailers en groothandelaren juíst orde van de dag en relevant is, verzocht SPAR TRIMM om te helpen bij een online event. Op het TRIMM Online Event Platform is een driedaags evenement voor SPAR neergezet met zowel live presentaties als pre-recorded content uit heel de wereld. Partners van over de hele wereld werden zo samengebracht om best-practices te delen.
De uitdaging voor TRIMM en SPAR zat vooral in het streamen van het evenement naar China en Rusland en het simultaan én live vertalen van de presentaties over Marketing, Logistiek en Supply Chain en IT. In China en Rusland keken vertalers mee die live de presentaties vertaalden, zodat Chinees en Russisch sprekende kijkers in hun eigen taal konden luisteren. Op één van de dagen met 3 parallelle tracks betekende dat zes language rooms tegelijkertijd om iedere bezoeker te voorzien van passende content in de juiste taal.
We had more executives attend than we had anticipated considering the current challenging environment. The reach and flexibility of this virtual event is what made SPAR Connected Retail Conference 2020 a success for us
Tom Rose, Head of International Operations SPAR
Het resultaat
Met een resultaat van 37 deelnemende landen, 43 verschillende aanwezige SPAR Partners en een totaal van 660 bezoekers is de verwachting overtroffen. Doordat het bereik veel groter was dan verwacht kan worden van een fysiek evenement, is de kwaliteit van de connecties tussen de partners en het aantal follow ups veel beter gebleken dan normaal. Daarnaast is het doel behaald om, in tegenstelling tot wat mogelijk is bij een traditioneel evenement, alle kennis en ervaring vast te leggen voor toekomstig gebruik.
Meer weten?
Meer weten over het project of over het TRIMM Online Event Platform? Neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier.
Alle velden met een * zijn verplicht.