Digital Strategy in a Day
Digital strategy in één dag
Geen tijd voor lange consultancy trajecten? Niet alleen beperken tot een online marketing strategie, maar een brede 360 graden kijk op je digitale strategie? Lees verder hoe je binnen een dag tot nieuwe inzichten komt.
Reageer snel op een veranderde omgeving
De wereld verandert steeds sneller en gedurende crisistijden neemt deze versnelling toe. Bedrijven moeten zich steeds sneller kunnen aanpassen om toegevoegde waarde te kunnen blijven leveren. De bedrijven die het beste in staat zijn om zich snel aan te passen aan hun veranderende omgeving zullen de winnaars van deze evolutie zijn. Innovatie, korte time-to-market van nieuwe producten en services en een diepe kennis van de markt zijn de ingrediënten voor succes. Lange termijn strategieën zijn steeds minder succesvol, de omgeving verandert te snel. Een alternatieve aanpak is dan ook nodig.
Digital is de driver voor een wendbare organisatie
Elk bedrijf zit momenteel in een digitale transformatie, bewust of onbewust. Nog steeds is er soms de misvatting dat digitale transformatie draait om tools en middelen, echter niets is minder waar, het gaat om het omarmen van verandering. Je eigen organisatie laten groeien door in te spelen op de veranderende wereld en daarbij gebruik te maken van digital. De weg naar digitaal leiderschap is zowel intern als extern gericht. Extern door je omzet te laten groeien met behulp van digitale kanalen en middelen, intern gericht door effectiever met je middelen om te gaan en een betere klantbeleving te creëren. Digitaal leiderschap zorgt daarnaast voor een innovatieve mindset waardoor er continu nieuwe business modellen ontwikkelt kunnen worden met digital als driver .
Maak kennis met onze methode
TRIMM helpt bedrijven al meer dan 25 jaar in het bouwen van hun digitale landschap. Gedurende deze jaren hebben we een enorme ervaring opgebouwd in het vertalen van business strategieën naar digitale strategieën. Deze ervaring hebben we vertaald naar een mix van processen, modellen en methoden waardoor we organisaties in relatief korte tijd een enorme stap kunnen laten zetten in het neerzetten van een digitale strategie. We passen onze methode toe in een pragmatisch workshop. Na de workshop zijn er nieuwe inzichten, de basis van een digitale strategie en een eerste roadmap om na de workshop ook concrete stappen te zetten in een verbeterde online aanwezigheid.
Zes stappen om jouw digitale strategie te creëren
Geen lang consultancy traject, maar wel duidelijke 360 graden inzichten en een duidelijk actieplan na afloop waarmee we direct aan de slag konden. Snel en doeltreffend.
1. Quick Scan
Als voorbereiding op de workshop vragen we de deelnemers een korte vragenlijst in te vullen
2. Business strategie
Wat zijn de doelen van je organisatie, en welke KPI’s zijn daarbij gesteld?
3. Waardepropositie
Op welke manier creëren jouw producten en diensten waarde voor je klanten? Het startpunt van een outside-in aanpak.
4. De Customer Decision Journey
Ken je publiek! De CDJ is niet langer lineair, dus hoe kun je goed een 360 graden profiel van je klant maken, en hoe creëer je een optimale gebruikerservaring voor zowel digitale als fysieke kanalen, interne en externe stakeholders.
5. Touch points, kanalen en middelen
Welke kanalen en middelen zijn relevant in de touchpoints die je met je klanten deelt.
6. Debrief
Tenslotte eindigen we met een rapport en adviseren we welke volgende stappen genomen kunnen worden.