Solar Team Eindhoven
Documentaire voor Solar Team Eindhoven
Alle inspanningen en emoties voor, tijdens en na de World Solar Challenge in Australië dagelijks én na afloop delen met alle betrokkenen. Met die opdracht gingen wij samen met het Solar Team Eindhoven aan de slag.
Vanaf de voorbereiding en bouw van de auto, de Stella Lux, tot de huldiging op het podium waren wij erbij om alle momenten vast te leggen.
Als sponsor van STE een eigen versie van deze docu gebruiken? Neem contact op met michiel.verheij@trimm.nl
World Solar Challenge
De World Solar Challenge wordt iedere twee jaar in Australië gereden. De deelnemende teams hebben zes dagen de tijd om van Darwin naar Adelaide te rijden. De auto's mogen voor de rit enkel gebruik maken van zonne-energie van zonnepanelen.
Solar Team Eindhoven won met de Stella Lux de World Solar Challenge in de Cruiser Class.
Dagelijkse video-update
Eenmaal in Australië werden deze momenten elke dag met het thuisfront gedeeld. Thijs Spit, motion designer bij TRIMM: "We waren echt onderdeel van het team. Op die manier konden we overdag alles vastleggen op de beste plekken. Vervolgens konden we 's avonds aan de slag met de dagelijkse video-update die een echte inside view gaf van het evenement en de dynamiek. Een uitstekende manier om alle stakeholders op de hoogte te houden van de ontwikkelingen in het team en de race."
"Door middel van video kun je de impact en emoties overdragen alsof je er bij bent geweest." vertelt Michiel Verheij, die nauw betrokken was bij het project. "Deze content kan door partners en sponsoren gedeeld worden via verschillende kanalen. Op deze manier kunnen zij dit ook inzetten voor hun communicatie en laten zien welke bijdrage zij geleverd hebben aan het Solar Team. Een unieke gebeurtenis is voor de komende jaren vastgelegd."
Documentaire
Het resultaat: een 75 minuten durende documentaire van de kampioen in de Cruiser Class, van het ontwerpproces in Eindhoven tot aan de finishlijn in Australië. Thijs: "Ik ben trots dat we alle inspanningen en emoties op deze manier konden vastleggen en zo de ervaringen kunnen delen met mensen die er niet bij waren."
Première
Op 17 maart gaat de documentaire in het bijzijn van alle sponsoren in première. Binnenkort volgt een evenement van TRIMM waarin de documentaire getoond wordt aan het grote publiek.
Wil je meer weten over de inzet van video in je marketingstrategie? Neem contact op met Michiel Verheij. Laat je bericht achter of bel 053 - 4800 480, we vertellen je graag meer!
Foto's: Bart van Overbeeke
Omdat we met onze auto willen laten zien wat de mogelijkheden zijn van duurzame mobiliteit en anderen willen inspireren tot innovatie in de technologie, is het belangrijk dat ons verhaal op professionele, realistische en heldere wijze wordt verteld. Dit is een hele opgave aangezien het ontwikkelen van Stella Lux in slechts één jaar enorm veel verschillende facetten kent. Wij zijn ongelofelijk blij met het resultaat dat Trimm opgeleverd heeft. De cameramannen gingen echt op in het team en het was goed te merken dat zij gedurende het project zelf ook 'verliefd' werden op Stella Lux. - Liselotte Kockelkoren, Accountmanager Solar Team Eindhoven