
247TailorSteel stelt haar klanten in staat om op maat gemaakte staalconstructies te bestellen. Voorheen ging dat via een door klanten te installeren softwarepakket. TRIMM en 247Tailorsteel brachten dit naar het web met als resultaat een snelle en gebruiksvriendelijke applicatie die op vrijwel alle moderne systemen draait en een prijswinnende klantervaring (UX).
247TailorSteel
User Experience en Softwareontwikkeling
Strategy
Website
Social Campaign
Om dit ambitieuze doel te bereiken ondergingen verschillende processen een transformatie om hun schaalbaarheid te verbeteren.
Het werken met een Windowsapplicatie, die geïnstalleerd moest worden door (potentiële) klanten om orders in te dienen, was een hindernis bij het leveren van een uitstekende user experience. 247TailorSteel zocht een manier om het proces in alle (toekomstige) fabrieken te stroomlijnen voor uitbreiding en synergie. De applicatie moest aan verschillende eisen voldoen: schaalbaar zijn en efficiënt werken in alle fabrieken. Op deze manier kunnen bestellingen automatisch snel en nauwkeurig op de juiste locatie worden geproduceerd en afgeleverd. Dit proces beginnen met lasersnijden en buigen, met als doel: marktleider worden.
Het was duidelijk vanuit Sophia®, een installeerbare desktopapplicatie die gekoppeld is aan één besturingssysteem, dat er enkele obstakels tijdens het proces waren die opgelost moesten worden om het bestelproces op te schalen en te stroomlijnen. Hierdoor kunnen de nieuwe fabrieken van 247TailorSteel hun volledige potentieel benutten.
Bestellingen plaatsen gaat nu moeiteloos, dankzij automatisering en efficiëntie volgens de manier van werken. Een betekenisvolle intensieve samenwerking is ontstaan door nauw samen te werken met de klant, hun klanten en stakeholders. Het betrekken van gebruikers en stakeholders bij het ontwerpproces leidde tot grote tevredenheid. Bovendien omarmden ze de nieuwe applicatie met open armen omdat het hun leven vereenvoudigde en volledige controle en zichtbaarheid bood over hun bestellingen. De user experience blijft voorop staan, behouden wat vlekkeloos werkt en innoveren waar nodig.
De reis van 247TailorSteel laat zien hoe het optimaliseren van de user experience niet alleen een voordeel is, maar een drijvende kracht achter het bereiken van operationele excellentie.
“Sophia® is snel en eenvoudig voor optimaal bestelgemak, 24 uur per dag!
“In de nieuwe versie van Sophia® is het fantastisch dat je zaken per project kunt groeperen. Ook voor collega’s in de verkoop van standaard cyclische componenten is het handig dat ze niet telkens opnieuw tekeningen hoeven te uploaden. Deze worden namelijk al opgeslagen in het overzicht van de webapp en kunnen eenvoudig worden teruggevonden.”
“Met slechts één klik heb je toegang tot de meest geavanceerde lasersnijmachines en kantpersen. We besparen enorm veel tijd dankzij Sophia®. Dit geeft ons meer ruimte voor acquisitie, het onderhouden van klantrelaties en het opbouwen van connecties. We kunnen klanten razendsnel zeer concurrerende offertes aanbieden, waardoor we een sterke indruk achterlaten.”
De nieuwe cloudinfrastructuur stelt 247TailorSteel in staat om veel sneller te itereren en de functionaliteit van Sophia® for Web continu uit te breiden. Dit heeft hen nu al de mogelijkheid geboden om meerdere nieuwe productopties toe te voegen aan het cloudplatform—iets wat in de desktopapplicatie niet zo eenvoudig had gekund.
De Dutch Interactive Awards zijn een prestigieuze erkenning voor bedrijven die digitale innovatie tot de kern van hun business maken. 247TailorSteel en TRIMM ontvingen een lovend juryrapport voor hun UX-implementatie van Sophia®.
Juryrapport:
“Van Windows 98 naar een webapplicatie. Verouderde software is vervangen door een digitale transformatie, direct geïntegreerd met de hightech fabriek. Dankzij een verbeterde UX is een razendsnel bestelproces gerealiseerd, met een enorme impact door digitale transformatie in alle facetten van de organisatie binnen een traditionele markt. De impact is duidelijk zichtbaar in leads en sterke, meetbare resultaten. De jury ziet hier enorme groeikansen, met een krachtige klantgerichte aanpak. Daarom is dit met recht de gouden winnaar.” 🏆
Maak het leven van je klanten makkelijker met een optimale gebruikerservaring, digitale procesoptimalisatie of innovatieve cloudoplossingen. Daag ons uit—wij denken graag met je mee!
Je kunt Marc Woesthuis bereiken via het onderstaande formulier of via +31 (0)53 4800 480.