De jong & Laan - Het meest aansprekende werkgeversmerk in de accountancy sector

De Jong & Laan lanceerde haar nieuwe merkpositionering: Samen Gaan.

TRIMM kreeg de uitdaging om binnen 10 weken de Werkenbij-website aan te passen aan deze nieuwe positionering en huisstijl, met als doel een toppositie te claimen op de arbeidsmarkt. Dankzij de aanpak is de website nu beter afgestemd op de behoeften van zowel de kandidaten als de recruiters.

De Jong & Laan wilde haar nieuwe merkpositionering "Samen Gaan" snel en effectief doorvoeren op de Werkenbij-website en doorvertalen naar het werkgeversmerk &NUJIJ. Dit was essentieel om de aantrekkelijkheid als werkgever te vergroten en om beter gekwalificeerde kandidaten aan te trekken. De doelen waren duidelijk:

  • Het digitaliseren van het werkgeversmerk & NUJIJ.
  • Het verlagen van de werkdruk bij recruiters.
  • Het realiseren van een snelle lancering binnen 10 weken.

In het proces hebben we een aantal accenten gelegd om aan deze doelen te voldoen:

 

De basiscomponenten rebranden en uitbreiden om snelheid te maken

We hebben bestaande componenten binnen de modulair opgezette website aangepast naar de nieuwe branding. We voegden nieuwe componenten toe die bijdragen aan de journey van de sollicitant of de &NUJIJ positionering. Daardoor bouwden we voort op een stevige basis die er al stond, met behoud van de flexibiliteit en modulariteit van Magnolia.

 

Conversie en uitstappunten van de vacaturedetailpagina verbeteren

Juist op een vacaturedetailpagina vindt de conversie naar een daadwerkelijke sollicitatie plaats. Daarom stond optimalisatie centraal voor deze pagina. We hebben het sollicitatieformulier simpeler gemaakt voor de kandidaat, en gezorgd dat kandidaten beter verwezen worden naar ook andere relevante vacatures bij de Jong & Laan.

Gemakkelijker zoeken in veel vacatures

De Jong & Laan groeit. En dat maakt dat er momenteel veel functies open staan. Om de kandidaten goed overzicht te bieden, pasten we de overzichtspagina en de manier waarop je kunt filteren aan. Zo is er beter overzicht en kun je gemakkelijker een vacature vinden die bij je past.

 

Vergaande integratie met ATS (Applicant Tracking Systeem)

Middels de integratie met het ATS van Msquad hebben we ervoor gezorgd voor dat de recruiters van de Jong & Laan vooral bezig kunnen zijn met de vacatures en de sollicitanten. Met 1 druk op de knop in het ATS systeem, wordt een vacaturedetailpagina automatisch gegenereerd met alle verrijkende content als vestigingsfotografie, teams waarmee gewerkt wordt en de procedure zoals die voor die functie geldt. Eventueel kan de recruiter deze content in het CMS Magnolia nog verder verrijken. Daarbij werkten we nauw samen om het proces van aanmaken tot sluiten van een vacature te versimpelen.

Juist doordat we samen met TRIMM continu gesproken hebben over de meerwaarde van alle ideeën die we hadden, en ons steeds de vraag stelden of dat nu voor de lancering zou moeten of later, is het gelukt om in heel korte tijd een hele grote stap te zetten in onze arbeidsmarktcommunicatie.

Marjolijn van der Kolk, Product Owner de Jong & Laan platformen

Verhogen van de kwaliteit van sollicitaties met vernieuwde arbeidsmarktcommunicatie website

De lancering van de vernieuwde Werkenbij-website resulteerde in indrukwekkende verbeteringen die direct bijdroegen aan de doelstellingen van de Jong & Laan. Dankzij de optimalisaties zijn zowel de hoeveelheid verkeer als de kwaliteit van de sollicitaties aanzienlijk verbeterd. Hier is een overzicht van de belangrijkste resultaten en hun meerwaarde voor de Jong & Laan:

 

  • 15,3% meer paginaweergaven: dit betekent dat meer bezoekers de website hebben bekeken, waardoor de zichtbaarheid van vacatures en de merkbekendheid is toegenomen.

 

  • 10,6% meer unieke paginaweergaven: met een groter aantal unieke bezoekers bereiken zij een breder publiek, wat de kans op het vinden van geschikte kandidaten vergroot.

 

  • 4,43% lager bouncepercentage: een lager bouncepercentage duidt op een hogere betrokkenheid van bezoekers, wat aangeeft dat de website hen beter aanspreekt en vasthoudt.

 

  • 17,11% meer direct verkeer: dit toont een grotere merkherkenning, waarbij bezoekers direct de website bezoeken, wat duidt op een krachtig werkgeversmerk.

 

  • 28,4% minder afwijzingen door kwalitatief betere sollicitaties: door het aantrekken van beter gekwalificeerde kandidaten, is het selectieproces efficiënter en zijn de recruiters beter in staat geschikte kandidaten aan te nemen.

 

  • 23,6% meer bekeken vacatures: een toename in het aantal bekeken vacatures vergroot de kans op het invullen van openstaande functies, wat helpt in het voldoen aan de groeiende personeelsbehoeften van de Jong & Laan.

 

Deze resultaten laten zien dat de nieuwe Werkenbij-website niet alleen meer bezoekers aantrekt, maar ook doeltreffender is in het converteren van die bezoekers naar waardevolle sollicitanten. Hierdoor heeft de Jong & Laan een sterk verbeterde positie op de arbeidsmarkt en een efficiënter wervingsproces.

Contact us!

Ben je ook geïnteresseerd in een Werkenbij-website met optimale branding en conversie? Ontdek hoe wij je kunnen helpen!

Je kunt contact opnemen met Janinka Feenstra via onderstaand formulier, of via het volgende nummer 053 4800480

Alle velden met een * zijn verplicht.

contactImage