Business portalen
Je digitale klant- of dealerportaal
Inspelen op een veranderende wereld en meerwaarde realiseren met digital is voor steeds meer B2B bedrijven een dagelijkse bezigheid. Daarbij is er ook een verschuiving zichtbaar van productgeoriënteerde organisaties, naar servicegerichte bedrijven. Juist omdát klantloyaliteit, klantwaarde en servicebeleving hand in hand gaan.
Daarnaast is er een toenemende behoefte aan het automatiseren van repeterende taken voor de teams, en klanten verwachten dat ze vooral veel zelf kunnen regelen op het moment dat zij dat willen. Businessportalen kunnen daarbij uitkomst bieden.
Bij het ontwikkelen van een succesvol businessportaal staat data centraal. Het is een unieke en onmisbare inzichtbron voor jouw klanten, waardoor ze nog succesvoller kunnen opereren in de markt. Een business portaal geeft jou daarnaast waardevolle inzichten.
Digital als enabler
Bedrijven realiseren met hun portalen digitale optimalisaties en zelfs totaal nieuwe business modellen voor de toekomst. Een greep uit de doelen die onze klanten realiseren:
Omzetgroei
- Sales efficiency: sales strategischer inzetten en de juiste tools bieden
- Een extra account manager: je digitale teamlid
- Retentie: klantloyaliteit vergroten door excellente service beleving & cross en upsell
- Lead nurturing
Marges verbeteren
- 24/7 service leveren tegen lagere kosten
- Verbinden van interne silo’s
- Verminderen van fouten
- Automatisering van processen met de klant en interne stakeholders centraal
- Meer en betere service leveren met dezelfde resources: efficiëntere samenwerking tussen de interne organisatie en partnerorganisaties
Nieuwe Business Modellen
- Ontsluiting van nieuwe diensten via het portaal
- Het portaal als platform
TRIMM realiseert succesvolle klant- en dealerportalen in de B2B sector om duurzame groei te realiseren.
- Janinka Feenstra, Consultant
De klant centraal in de digitale samenwerking
TRIMM start vanuit het perspectief van de klant en de gebruikers. Waar liggen de klantbehoeften? Welke taken probeert hij of zij te realiseren? Welke informatiebehoefte vormt daarbij de kern? Welke medewerkers (of afdelingen en systemen) zijn daarbij betrokken en welke taken hebben zij daarbij? Hoe kunnen zij hun werk voor de klant beter doen? Door vanuit die perspectieven te kijken naar de kansen, en die te verbinden met de bedrijfsdoelstellingen én de inrichting van de organisatie, maken we het verschil.
Outside in, én inside out.
Alle IT-systemen in hun kracht
Uiteraard begrijpen we dat er in de organisatie al verschillende IT systemen gebruikt worden. Die hebben elk hun eigen kracht, en dat laten we vooral ook zo. Onze aanpak kenmerkt zich door een focus op integratie vanuit een modulaire filosofie: we halen de meerwaarde uit bestaande systemen en leggen er een custom portal-laag overheen. Daarmee creëren we flexibiliteit en schaalbaarheid en zorgen we dat ieder systeem blijft doen waar het voor bedoeld is. We zorgen ervoor dat alle tools vanuit één centrale plek te gebruiken zijn.
Flexibel. Schaalbaar. Modulair.
Features & tools
Een greep uit de mogelijkheden die we voor verschillende klanten hebben gerealiseerd:
Sales enablement
- Calculator
- Configurator
- Simulator
- Configure Price Quote tools
- Diagnostische tools
- Keuzehulp tools
- Benchmark tools
- Sample shop
Busines partnering
- Business intelligence dashboards
- Kennisbank
- Sharecenter
- Newscenter
- (User) account management
- Collaboration tool
Ecommerce
- Order engines
- Orderhistorie met favorieten
- Voorraad en prijzen
- Bestel- en leverstatussen
Service & Support
- Service & incident afhandeling
- Spare parts finder
- Partner-finder of dealerfinder
Het fundament van je business portaal
In vier stappen...
TRIMM helpt bij het makkelijker maken van de keuzes rondom je klantportaal in vier stappen
- De Discovery Phase: waarbij we een roadmap voor realisatie en een visie op jullie portaal als deliverable hebben. Welke business doelen stel je? Zijn de processen al gestandaardiseerd en te automatiseren? Welke technologiekeuzes zijn het best passend bij jullie situatie? En welke begroting heb je voor het project en de fase van operationalisering nodig?
- Design en realiatie van de Minimum Viable Product (MVP) waarmee waarde gecreëerd wordt voor klanten en organisatie
- De onboarding en activatie van het portaal: hoe zorgen we voor een soepele onboarding van gebruikers, eventueel gefaseerd. Daarbij gaat het om zowel interne als externe gebruikers die het portaal zullen moeten gaan gebruiken.
- Beheer van het portaal: onderhoud en beheer van het portaal, nu en voor de toekomst.